silnik krokowy Opel Corsa gdzie

Krzyż jako globalne logo « Medi@ Feed

Temat: Nierówne obroty przy Opel Corsa 1.4 z silnikiem C14SE
Witam wszystkich!!!
Jestem posiadaczem Opla Corsy Sport z silnikiem C14SE. Od pewnego czasu mam problem z obrotami biegu jałowego,są nierówne lub podwyższone prawie do 2000.Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu lub parokrotnym uruchomeniu obroty normują się, lecz po ruszeniu dzieje się to samo. Wymieniłem już silniczek krokowy oraz potencjometr przepustnicy i pomogło ale tylko na miesiąc,po miesiącu znów mi wariuje. Jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc.
Źródło: forumsamochodowe.biz/viewtopic.php?t=34962



Temat: Dławienie silnika na biegu jałowym
Witam posiadam opla corsę B 1,4i i mam problem z biegiem jałowym silnika a dokłądniej silnik się dławi po chwili znowu wchodiz na oborty i po chwili znowu się zaczyna dławić pare razy zdażyło by się żeby zgasł słychać tez . Dzieje się to zarówna na zimnym i ciepłym silniku lecz na ciepłym bardziej . Wymieniłem sonde lambda filtr powietrza i paliwa silniczek krokowy kopułke aparatu zapłonmowego kable i swiece też są w pożądku. Dodam rówież, że pali jak smok na odcinku 300 km poza miastem spalił 30 litrów paliwa a mazda 323f 1,6 kolegi 20 litrów
Źródło: forumsamochodowe.biz/viewtopic.php?t=43963


Temat: [CB] SILNIK KROKOWY (falujące obroty)
Witam. Czy Opel Corsa B 1.0 12V z 1999r. ma Silnik krokowy i jeśli tak to gdzie go znajdę w silniku i ile kosztuje nowy. Mam problem z obrotami silnika na biegu jałowym. Obroty falują czyli gdy odpalę jest wszystko ok silnik pracuje na obrotach 1100 za chwilę spada poniżej 1000 zatrzyma się w granicach 600 i gdy silnik zaczyna się dusić gwałtownie wzrasta na 1100 i znowu spada. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło jest to samo a nawet zdarzyło mi się że zgasł. Czasami też się silnik dławi i słabnie wspomaganie (kierownica chodzi ciężej). Czytałem że przyczyną może być owy silnik krokowy ale nim podejmę jakieś kroki chciałbym się upewnić bo czytałem również że może to być przepływomierz. Dziękuję za wszelką pomoc.

Dodam jeszcze że problem się nasila gdy silnik jest rozgrzany.
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=11718


Temat: wysokie obroty przy zmianie biegów i duze spalanie Corsa B
Witam !!! Mam taki problem posiadam opla corse 1,2 z 94r.
auto podczas zmiany biegów i czasem przy odpalaniu wchodzi na wysokie obroty, dopiero po chwili spadają. Wydaje mi się tez że mam trochę za wysokie spalanie ok. 9l tryb miejski małe odległości. Co do tych wysokich obrotów to czyściłem silniczek krokowy. Nie świeci tez kontrolka od silnika.
Problem również z ogrzewaniem słabo grzeje. Nie podnosi się wskazówka temperatury dopiero przy jeździe w korku wskakuje na 90 parem stopni.
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=6724


Temat: [CB] Kombi problem z silnikiem
Witam,
od kliku miesięcy jestem posiadaczem dość rzadkospotykanego auta a mianowicie Opla Corsy B Kombi.
Borykam się z następującym problemem.
Otóż jeśli jest silni zimny to na ogół z odpaleniem nie ma problemu.
Po odpaleniu wraz z nagrzewaniem silnika, przy penej temp. zapala się check i gaśnie przy około 80 stopniach.
Jak się silnik nagrzeje do normalnej temp pracy to dopiero zaczyna się jazda.
Obroty zaczynają falować i praktycznie nie można odpalić, nalezy poczekaz aż ostygnie.
Przy próbie odpalania na gorącym silniku z rury wydechowej leci kupa sadzy.
Falowanie obrotów - sugerowałem się niesprawnością silnika krokowego, wymieniłem i nic nie dało. No to moż e zawór EGR, wyczyściłem i nic nie dało.
W końcu zaślepiłem i pojaiwła się minimalna różnica. Jedkaże check się nadal zapala.
Oczywiście mógłbym sobie "wymrógać " kod błędu ale kostka jest 16 pin i wcale nie podobna do tych jak w książce i autodacie. Taka prostokątna całkowicie, tylko pinów zamontowanych jest 7.
W związku z powyższym proszę o pomoc w tej kwestii.

Pozdrawiam!
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=13959


Temat: Ogołocić silnik.
Witam.
Posiadam CORSE 1.0 12V 99r. 123 tys najechane.
Mam pare pytań do Was. Pewnie sie powtórze w nie których pytaniach. Moze zaczne od poczatku...
Kiedyś mulił sie silnik, oczywisciue objawy jak u każdego (dużo czytałem na forum, odnośnie tego jak też i innych rzeczy), wyszło ze SILNICZEK KROKOWY(falowanie obrotów,mulenie). Wymieniłem, jest ok. po pewnym czasie padł PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA(objawy j/w), jego te wymieniłem. Potem rzecz jasna EGR(objawy j/w). Czesci nowe, nie zamienniki. Czujnik położenia. Ale teraz to zgłupiałem. Wyskoczyła mi kontrolka (znana wszystkim), podczas jazdy. Auto dostało 1400 obrotów i faluje do 1600. Na gaz reaguje spontanicznie, tak samo jak puszczenie pedału gazu. tzn szarpie. Kiedy załoze stary silniczek krokwy o dziwo!! lampka gaśnie, ale obroty faluja od 1500 do 3000 tyś obr. Podłączyłem do kompa, wyszedł błąd "czujnik biegu jałowego".ale mechanior powiedział ze to nie jest żaden z czujników! to coś innego. Ściagną jescze 5! innych i nie doszli do tego. NIe pojade do opla bo zedrą sare.
Przweczyściłem silniczek krokowy, to wogóle sie chyba zj*** . Naprawde denerwuje mnie ta sprawa. Przepustnica wyczyszczona. Co to moze być??? ktos sie spotał z czyms takim?Filtr powietrza wymieniony, swiece też nowe. co to moe być.
Mam też pytanie...jeśli ogołoce silnik, tzn, wywale EGR (zaślepie), silniczek krokowy(dokręce śrube) i przepływomierz (storzkowy)[wogóle to da sie ominac przepływomierz?]...to czy bedie palił duo wiecej?
A i strasznie gdrzeje mi sie silnik, rura goraca jak diabli. prosze o jakieś podpowiedzi, albo cos w tym rodzaju .
Z góry dzieki...pozdrawiam wszytstkich.
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=4548


Temat: [CB] nie równomierne wolne obroty

Witajcie
Moje auto to Opel Corsa B 1.0 12 V i mam problemy z wolnymi obrotami. Ciężko się odpala samochód.Obroty spadają po rozgrzaniu silnika bardziej niż na zimnym.
Byłem u kilko mechaników ale oni nie mogli stwierdzić dokładnie usterki i nie obyło by sie bez wymiany rożnych części a nie oto tu chodzi.

Proszę o jakieś sugestie od czego by tu zacząć i gdzie to w tym aucie się znajduje.Może jakieś fotki mile by były widziane.

Z góry dziękuję.


Silniczek krokowy !!!
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=6445


Temat: przerywanie silnika
Jestem posiadaczem corsy B z 99 r. z silnikiem 1.0. Mój problem z corsą polega na tym, że przy niskich obrotach (max 2000), najczęściej przy zmianie biegów, gdy spadają obroty, zapala się kontrolka "silnika" i silnik na chwilę przerywa, dopiero jak wciskam pedał gazu gaśnie kontrolka silnika i jest ok... aż do następnego spadku obrotów przy hamowaniu, czy też redukcji biegów. Kilka razy zdarzyło mi się też tak (przy zimnym silniku), że zaraz po odpaleniu silnika zapalała się kontrolka "silnika", silnik zgasł, odpalił dopiero przy kolejnym razie i to po dodaniu gazu przy zapalaniu...
Zaznaczam, że corsa była podłączana do komputera w serwisie opla, serwisant stwierdził, że powodem wszystkiego jest uszkodzony regulator biegu jałowego (silnik krokowy). Przymierzam się do jego wymiany, ale chciałbym posłuchac rad innych użytkowników corsy, zanim będę biedniejszy o 200-250 zł tytułem zakupu nowego silnika krokowego. Wiem, że mogą byc inne przyczyny powyższego stanu rzeczy, słyszałem też, że pomaga przepłukanie całego silnika krokowego w denaturacie... czy coś możecie mi poradzic???
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=3645


Temat: opel corsa 1.0 99 //przeplywomierz, krokowiec
Dzisiaj rano auto zaczelo sie dziwnie zachowywac.Jak wylacze zaplon przez chwile slychac jakis silniczek kolo przepustnicy jakby sie zamykal albo otwieral.Dokladnie tam gdzie leci linka z gazu. Zadna kontrolka sie nie pali a auto z rana gasnie i nie moze wejsc na obroty do tego zaczal kopcic.Przeplywka zamieniona.Czyzby to krokowy?? albo przeplywka nie taka??
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=3145


Temat: Problem z corsą 1,2 C12NZ licze na wasza pomoc!!!
Jest to Opel corsa 91r silnik C12NZ 1,2 benzyna. Ostatnio wymieniałem sonde lambda bo miałem wysokie obroty a teraz jest wszystko ok ale czasem szrapie jak dodaje gazu. A ten silnik krokowy to zauwazyłem nie dawno ale rozładowania akumulatora trwaja juz z dwa miesiace odkad zaczeły sie te duze mrozyPOZDRAWIAM
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=3386


Temat: Opel corsa 1.0 12V
Czytam juz wszystkie forum jakie sa o oplach i nie tylko, niestety nic mi to nie pomaga! Moja corsa odpala dobrze, ale jest mulowata i przy 2000 ma dziure, zauwazylam ze gdy przycisne mocniej (np. gdy chce wyprzedzic) to smierdzi mi benzyna, jeden z kolegw mi powiedzial ze prawdopodobnie ja zalewa, czyli ma zbyt bogata mieszanke. Wymienilam przeplywke (a teraz nawet mam podmieniana od takiej samej cors) i nic! Zawor egr wyczyszczony, swiece wymienione, sonda sprawdzona, przepustnica wyczyszczona, silniczek krokowy wymieniony, czujnik temp. tez, katalizator jest oki, filtyry i olej wymienione.. Ale nie wiem czemu jak auto chodzi i wyciagne wtyczke od przeplywki auto gasnie!! Co moge jeszcze sprawdzic?? I co moze byc przyczyna, ze to auto gasie jak odlacze przeplywke? I oczywiscie co powoduje ze ja zalewa?

Zapomnialabym, bylam oczywiscie podlaczyc go pod tech2 i nie wykazalo bledu.

Edytuj posty !!!!!!!

Pangrys
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=7890


Temat: [i] Kody błędów Opel Corsa
Na poczatku odradzam wizyty w "tanim" warsztacie. Odwiedzilem takowy: nie dosc ze panowie mechanicy nic nie znalezli to jeszcze sugerowali abym znalazl innego wlasciciela Corsy z tym samym silnikiem, przelozyl z jego auta czesci i... probowal czy taka zamiana cos pomoze. Powodzenia zeby znalezc takiego co to sobie pozwoli rozkrecac silnik Koszt wizyty - 50zl i nic.
Moje problemy zakonczyly sie po wizycie w autoryzowanym serwisie Opla: wynik diagnozy brzmial jednoznacznie - silnik krokowy. Po wymianie autko jezdzi jak nowe. Szkoda tylko ze za diagnoze w Opel Haller w Gdyni kaza sobie placic az 127zl!!! Koszt nowego silnika z wymiana wyniosl 400zl. Pytalem w sklepie i cena nie odbiegala znacznie od tej w serwisie - 375zl. Oczywiscie na silnik jest gwarancja 2 lata.
pzdrw
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=4939


Temat: [CB] kłopoty z corsą b
witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem opla a także tej stronki:)
poczytałam sobie uważnie co piszecie i mam nadzieje , ze mnie także pomożecie:)
oto problemy:
1.po przejechaniu ok 30km zapala sie na kilka sekund pomarańczowa lampka, przy czym nie odczuwam tego w sensie gorszej jazdy, jak zredukuję bieg na mniejszy -gaśnie
2.jak jest ciepło na dworze, to po przejechaniu również ok 30 km. przy dojeżdzie do świateł, lub na biegu jałowym spadają obroty:( są nierównomierne i trzeba robić przygazówki
3.czasami, nie wiem od czego to zależy, rusza jak muł i dopiero po wrzuceniu 2 biegu i chwilowej jaździe- jest ok.
dodam jeszcze,że: świece są wymienione, na kompie wykazałao że to przepływomierz i silnik krokowy, ale.... poprzedni właściciel twierdzi, że wymieniał przep. i s.krokowy, potwierdza to również mechanik , bo sam mu wymieniał. przep.to zamiennik za ok 150 zł ale silnik krokowy za ok 250 zł podobno był oryginalny.I co WYna to?. PANOWIE POMOCY!!!!! p.s. spalanie jest ok ok 5.5l w cyklu mieszanym
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=8699